SUPER SATURDAY PROOI VOOR 3E HELFTTAL!

Vecht de 35+1

VIOD 35+1

Veteranen beker poulefase Groep 1 01

4 september 2021 13:30

M Nielen

Sportpark De Heul
Rijksstraatweg 178
3632AJ
LOENEN AAN DE VECHT
tel. 0294-234554

Zaterdag 26 sept 2020 was de laatste wedstrijd, maar nu, bijna een jaar later mocht het tenue weer eens aan voor een officiële wedstrijd. Hier en daar leek de kleding wat gekrompen, maar voelde het heerlijk om weer als één team het veld op te gaan. Met een stralend zonnetje en een strakke grasmat ontvingen onze oldies VIOD uit Tienhoven. Uiteindelijk wisten de rood-blauwen een ruime zege te boeken, inclusief een primeurtje, daarover later meer. De warming up begon met het installeren van de enkels, het corrigeren van de knieschijven en het uitrekken van die stroperige achillespezen. Na een minuut of 15 wordt het eindelijk warm en versoepelt de motoriek weer tot normaal. Vooraf een hoop ideeën over het spel, maar positiespel op trainen in 20x20m is anders dan het hele veld weer te moeten gebruiken. Goede momenten werden afgewisseld met slechte, maar het absolute hoogtepunt was het eerder genoemde primeurtje.
We gaan even terug in de tijd. Terug naar de laatste keer dat het gebeurde. We waren net op de maan geland, ABBA had zijn 1e gouden plaat te pakken, Den Uyl was minister president en Ard Schenk won 3 gouden medailles op de Spelen. Op het Zwaluwen Toernooi destijds scoorde hij toen zijn laatste, maar na deze lange droogte was het vandaag dus weer raak. De Daanvoerder zag op links een (bruine) schim vertrekken en kon de bal in de loop brengen. De Bruine Beer nam de bal goed mee met een, zoals de Engelsen zouden zeggen "good touch", waardoor deze klaar lag om uit te halen. Afstormend op de keeper bleef hij koeltjes, lifte de bal iets omhoog en schoot als een echte spits de bal tegen de touwen. Het kan niet anders zijn dan dat hij in de winter weer geselecteerd zal worden voor Senegal tijdens de Afrika Cup, want nu is het ook nog eens een scorende back geworden.
Uiteindelijk stond er een 5-1 zege op het bord en is de eerste overwinning een feit. Helaas was Super Saturday niet voor elke seniorenploeg een succes, maar de gezelligheid achteraf maakte weer een hoop goed, hulde aan de organisatoren. Wij kijken alweer uit naar volgende week, maar nu eerst de hamstring in de olie, de rug kraken en de enkelbanden weer hechten. Dat wordt lekker opstaan morgen, pff...
Nummer 14

240631514_366282738536004_1728328163008775050_n.jpg

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!