Het sprookje gaat verder.

BZC'13 35+1

Vecht de 35+1

12 september 2020 14:30

LOOSDRECHT – Afgelopen zaterdag stond de laatste bekerwedstrijd op het programma tegen BZC uit Loosdrecht. Deze wedstrijd waren een aantal spelers afwezig door blessures, weekendjes weg en deze week slokt zelfs de Efteling twee man op. Het 3e Helfttal kon zich zelfs een 8-0 nederlaag permitteren, maar ook BZC zou aan de zegekar gebonden worden. Door een 0-5 overwinning eindigde de rood-blauwen bovenaan met 27 goals voor en 0 tegen. Het sprookje in de beker continues…
Er was eens een veld in Loosdrecht boordevol waterlelies i.p.v. gras. Hier moest het 3e Helfttal zijn 3e overwinning gaan behalen. De Baron stuurde zijn 11 laven het veld op en daar was ook een debutant bij. Joris had zijn draak thuis gelaten om vandaag mee te kunnen doen op het middenveld. Al vroeg was duidelijk dat de ploeg ook deze week sterker was. Ondanks wat meer weerstand, waren de kansen voor de rood-blauwen. Uiteindelijk was het de Gelderlander die zijn tegenstander in de luren legde. Hij werd ingespeeld en als een soort Fata Morgana draaide hij verrassend de andere kant op en wist het net te vinden. Hij zou die dag nog meer Morgana’s tonen en wist uiteindelijk 3x te scoren. Ook Pepsi Max wist een doelpunt te maken. Altijd combinerend werd hij nu voor de goal gezet en als een Ezeltje strek je, wist hij met het puntje van de schoen de bal langs Langnek te spelen. Het is zijn 1e goal bij de senioren van de Vecht. De exacte datum hebben we niet, maar er zal nog met de gulden betaald zijn, Bassie en Adriaan waren nog op tv, het Word Trade Center stond er nog, Gullit speelde nog in Oranje, etc. Lang geleden dus… Wat niet lang geleden was, vorige week nog, was een assist van dezelfde Pepsi Max. Ditmaal bediende hij Rooiekapje, die met een Droomvlucht zijn Anton Piekhaar tegen de bal zette en keurig binnen kopte. De tegenstander probeerde wat anders te doen en liet de 7 dwergen achterin een lijn optrekken rond de middenlijn. Dit was het moment voor Poppedoppie ofzo om met hun Zevenmijlslaarzen er overheen te klappen. Hij kwam nog dichtbij, maar omdat Langnek uit zijn goal kwam en tegen de hand van Poppedopppie schoot, werd de uiteindelijke goal afgekeurd. Poppedoppie had graag een VAR gezien, want hij vermoedde dat de scheids een Pinokkiootje deed. Niet veel later kreeg hij toch nog een kans. Ditmaal was het geen hands en lag de weg naar de goal weer open, maar Poppedoppie had zijn glazen muiltjes niet aan en degradeerde deze kans tot een mogelijkheid. Even was er nog een schrikmomentje voor onze Bruine Beer. Klein duimpje maakte een misstap en even leek zijn knie de verkeerde kant op te buigen, maar gelukkig bleef deze kruisband heel en kon hij de wedstrijd vervolgen.
De Vliegende fakir houdt nu al 270 minuten de nul en het zou lekker zijn als er vandaag nog eens 90 minuten bij komen. Om 14.30 uur wordt er namelijk afgetrapt voor de competitie tegen Fortius uit. Deze zomer is de nieuwe kantine in het dorp verbouwd en kunnen we weer terecht bij Hans en Frietje. Wij feliciteren de harde werkers voor het mooie resultaat en zullen snel een biertje komen doen. Een prima overwinning waardoor de ploeg de volgende ronde van de beker weet te halen. Uiteindelijk kwam alles dus goed en leefde ze nog lang en dronken. Bier hier, Bier hier!
Nummer 14