GROOTSTE OVERWINNING 3E HELFTTAL.

VIOD 35+1

Vecht de 35+1

Arjan van Well (intikker)
Paul vd Schaft (intikker)
Daniel de Vries (intikker)

5 september 2020 14:30

TIENHOVEN – Afgelopen week stond de tweede bekerwedstrijd tegen VIOD 35+ op het programma. Ondanks de 7-0 overwinning in de eerste wedstrijd, stond de ploeg toch 2e in de poule. Tijd voor goals dus en dat werd snel duidelijk gemaakt. De teller eindigde uiteindelijk op 15. De volgende ronde kan de rood-blauwen niet meer ontgaan, een rondvaart over de Vecht lonkt nog.
Kennen jullie dat beeld wanneer koeien voor het eerst naar buiten mogen. Ze rennen en springen van blijheid in de rondte. Genieten van eerste zonnestralen op hun rug, ze genieten van de vrijheid die ze dan hebben, ze genieten op het veld waar ze lopen. Met dat gevoel zal ook Schapie de 1e helft hebben gespeeld. Er werd hem geen strobreed in de weg gelegd, zelfs met de bal aan zijn poot duurde het nog even voordat een tegenstander naar hem toe kwam. Zodra de bal veroverd werd, kon de ploeg zoeken naar Schapie en binnen 5 minuten had hij dan ook al een loepzuivere hattrick te pakken. Even lag de 4e ook op zijn schoen, maar de keeper bleef à la Neuer dit keer langer overeind en werd daardoor vol in het gezicht geraakt. Er was een moment van twijfeling af te lezen op zijn snuit, scoor ik mijn 4e of schiet ik hem uit voor blessurebehandeling. Uiteraard koos hij voor het laatste, maar wist enkele minuten later alsnog de 4e aan te tekenen. Dezelfde keeper vroeg hem schreeuwend doch vriendelijk, “of hij even normaal kon doen vandaag!” In de eerste helft maakte hij ook nog een 5e goal, het Schapie met 5 pooten was compleet. Zette VIOD daar dan niks tegenover? Nee, op 1 bal na, eigenlijk niet. Die bal ging over de Vliegende Keep heen, die zijn verdediging wilde helpen, maar de bal belandde tegen de paal. Veel vaker zijn ze niet over de middenlijn geweest. Aan de andere kant werd voor rust al de zevenklapper van vorige week evenaart, want ook Nummer 14 wist 2 goals op zijn conto te schrijven, tweemaal op aangeven van Toyboy. Opvallend moment in de 1e helft was het agressieve publiek. Via de Vecht ging de bal over de zijlijn, waar een team in het gras zat en moegestreden van een biertje genoot. De bal rolde echter precies tegen de bierkan aan, waarbij die omviel en de mannen het gerstenat in het gras zagen trekken. Direct stond één van hen op, liep naar de zijlijn en schreeuwde: “Bierenbeul!”. Ons welgemeende excuses voor deze misplaatste bal.
Na rust een ander beeld. VIOD had toch wel door dat Schapie gevaarlijk was en zette een mannetje bij hem. Dat mannetje werd echter weggehaald bij Nummer 14, dus nu kon hij van veel vrijheid genieten. De X werd dan ook compleet gemaakt door een hattrick van Nummer 14, 0-10. Als VIOD niet ingrijpt dan doet de Trainer dat wel, dubbele wissel, spitsen er uit. De aanvoer bleef onverminderd doorgaan en het was de Trainer die hoogstpersoonlijk zijn naam toevoegde op de scoringslijst, tweemaal zelfs en hij besliste daarmee de wedstrijd. Het leed voor VIOD was echter nog niet klaar, want het was de Daanvoerder die met een slim puntertje de keeper verschalkte. Was er deze week dan geen Franse touché? Jazeker, ook deze week wist Zizou het net te vinden. Ook hij wist 2 keer het net te vinden, daar had een 3e bij gekund, maar dat was een mogelijk, geen kans… Ondanks dat hij niet op het scoreformulier kwam, was Pepsie Max behoorlijk op dreef. De teller was het kwijt, maar bij minimaal 5 goals was hij de aangever: “De schoonheid van een assist wordt pas duidelijk als de bal in het doel verdwijnt”, aldus Pepsi Max.
De eindstand was dus 0-15, waardoor het 3e Helfttal nu de leiding in de poule neemt. Vandaag wacht BZC 35+ en mag de ploeg met 8-0 verliezen om toch door te gaan. Uiteraard wordt getracht de 0 te houden en wederom het net te vinden. De ploeg is wat gekrompen door blessures, vakanties en de Efteling, maar om 14.30 uur wordt er afgetrapt op sportpark Loosdrecht aan ’t Jagerspaadje.
Scoreverloop:
1. A. van Well