SV de Vecht verliest nipt van HVC.

Vecht de 1

HVC 1

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 2 23

4 september 2021 14:30

G.M. van Thienen

Sportpark De Heul
Rijksstraatweg 178
3632AJ
LOENEN AAN DE VECHT
tel. 0294-234554

04-09-2021, Loenen aan de Vecht. Vandaag stond de 1e bekerwedstrijd op het programma. Een serieuze krachtmeting voor de rood-blauwen. HVC gebombardeerd tot kampioenskandidaat in de 4e klasse G, is op volle sterkte naar Loenen afgereisd. De Vecht wist na het verlies in de oefenwedstrijd tegen s’ Graveland dat er uit een ander vaatje getapt moest worden.

Vanaf het fluitsignaal liet de Vecht HVC het spel maken. De Vecht zakte in tot de middenlijn, speelde compact en geconcentreerd. Er werd weinig weggeven, op een paar schaarse momenten na. Het meeste gevaar van HVC kwam via de snelle linksbuiten echter tot grote kansen leidde dit niet. Het grootste gevaar van HVC kwam uit een corner die vrij ingekopt kon worden door de meegekomen centrale verdediger, zijn kopbal miste kracht en ging net voorlangs. De Vecht speelde veel vanuit de 2e bal en kwam er zo nu en dan voetballend doorheen, dit leidde tot een paar schoten op doel zonder echt gevaar. En dus gingen beide teams met 0-0 de rust in.

Tweede helft veelal hetzelfde beeld De Vecht liet HVC opbouwen en wachtte geduldig af. HVC bleef veelvuldig de buitenspelers zoeken om zowat te forceren. HVC kreeg via de spits een goede kans nadat de organisatie achterin een beetje verstoord was, zijn inzet werd te slap ingeschoten en was een makkelijke prooi voor Sander Klarenbeek. Helaas moest de Vecht toestaan dat HVC toch op 0-1 voorsprong. De HVC aanvaller kon doorkomen over de rechterkant, speelde Nick Kruiswijk uit en wat volgde was iets wat tussen een voorzet en een mislukt schot inzat, hierbij rekende Sander Klarenbeek op een voorzet en werd daardoor in de korte hoek verrast. De Vecht ging niet bij de pakken neerzitten, bleef hetzelfde spel spelen als de hele wedstrijd. Wat verse krachten zorgden ervoor dat De Vecht er meer uit kon komen en de laatste 10 min HVC verder terug kon drukken. Een goed opgezette combinatie aan de rechterkant zorgde ervoor dat Pepijn Stoffels door de verdediging van HVC heen kon snijden helaas zag hij zijn schot van dichtbij overgaan. Dit was dé kans op de 1-1. Laatste mogelijkheid van de wedstrijd op een gelijkspel kwam uit een vrije trap van Rick Schopping, hij vond het hoofd van Melvin vd Schaft, die vrij kon inkoppen, zijn kopbal miste wat richting en verdween naast het doel en dus bleef het bij 0-1. Voor de Vecht had een gelijkspel een betere afspiegeling van de wedstrijd geweest, maar ondanks het kleine verlies kan de ploeg zeer tevreden zijn en zo verder bouwen naar de competitie.