Koningsavond ging het 3e Helfttal voor de tweede keer in haar bestaan op bezoek bij sterren restaurant ’t Amsterdammertje van André Gerrits. De sterrenchef is trotse sponsor van deze bourgondische mannen, die op hun beurt graag de sponsoren willen bedanken voor het afgelopen seizoen. Uiteraard hopen wij dat alle sponsoren ons ook komend seizoen weer ondersteunen. We zitten inmiddels op zo’n 25 , uniek voor een 3e Helfttal, en als de rumoeren kloppen, is er volgend jaar wellicht weer een nieuwe bij. Speelgoedmagnaat de Strijkstok prijkt dan wellicht ook met fun2give in het illustere rijtje. Het eten werd opnieuw sterrenwaardig klaargemaakt en ook Schapie bewees deze avond andermaal dat hij een ster is om de avond tot een succes te maken. Onder het genot van een heerlijk diner steeg de spanning van de avond natuurlijk naar het hoogtepunt, de loterij.
Ralph Voet, van het gelijknamige bedrijf voor interieurprojecten ging aan de haal met de eerste bioscoopbonnen. Ook Poppedoppie ofzo ging aan de haal met deze bonnen. Laten we hopen dat hij deze keer wel gebruikt maakt van zijn prijs. De vlucht van vorig jaar heeft stof liggen happen in de la, want hij zag de kurkentrekker en looping toch niet helemaal zitten. Nu kan hij rustig in een bioscoopstoel onderuit liggen, misschien is Planes wel een leuke film? De dozen wijn gingen naar schoonmaakonderneming ’t Sticht van Marcel van de Kraak en Erik van Hal van Dutch Expo services, standbouwspecialist. Wie ook weer eens aan de wijn kan is Bouwpakket. De eigenaar van IFAA accountancy won, net als vorig jaar, een dinerbon bij ’t Amsterdammertje en kan dus andermaal op herhaling met zijn duifje. Bewaar je de duivenborst wel voor het einde? De hoofdprijs, een sonos geluidssysteem, ging naar onze Bruine Beer. Vol ongeloof en volgens mij met een traantje nam hij zijn allereerste prijs in ontvangst. “Snik, eindelijk heb ik de Sleep een keer verslagen, dit betekent heel veel voor mij en snik wil dan ook iedereen bedanken die altijd achter me is blijven staan”, aldus de zichtbaar geëmotioneerde Bruine Beer. Wij gaan er natuurlijk vanuit dat dit systeem een mooi plekje krijgt in de kleedkamer.
Zoals Schapie het al had omschreven op de tafelkaart draait het bij ’t Amsterdammertje om de beleving tijdens een avondje uit, maar dit staat natuurlijk ook centraal bij het 3e Helfttal. Iedere week weer kijkt iedereen uit naar een lekker potje voetbal en het gezellige drankje aan de bar. Wij danken dan ook de club, iedere medespeler, supporter, maar zeker ook onze sponsoren, waardoor wij iedere week weer wat toe kunnen voegen aan onze beleving.

Nummer 14